De andere kant van Vietnam laat zich zien - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Monique en Milou - WaarBenJij.nu De andere kant van Vietnam laat zich zien - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Monique en Milou - WaarBenJij.nu

De andere kant van Vietnam laat zich zien

Door: Milou en Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en Milou

15 December 2013 | Vietnam, Hội An

Na onze laatste update hebben we er alweer 9 dagen opzitten met de daarbij behorende avonturen. Op 6 december hebben we in Da lat het abseilen van watervallen meegemaakt, heel tof! Met een groepje van 10 en 3 gidsen hebben we in totaal 4 watervallen bedwongen, een waterslide gemaakt en twee keer een vrije sprong gemaakt van 7 of 11 meter. Na afloop hebben we met een van de groepsgenoten een biertje gedronken en gegeten. Tamara (Belgisch meisje van onze leeftijd) had nog enkele nuttige reistips voor ons.

De volgende dag stonden we om half 9 klaar voor onze 6daagse motortrip door de Central highlands. Phuong en Bom hebben ons in deze dagen de andere kant van Vietnam laten zien. In plaats van grote steden met veel verkeer, arme boeren die moeten ploeteren voor iedere dong. We zijn experts geworden in té veel teelten en ambachten; bloemen, koffie, tofu, zijde, rijstwijn, bakstenen, peper, tapioca, ananas, thee, rubber, wij weten hoe ze groeien, drogen, en verkocht worden ;) Phuong en Bom hebben ons kennis laten maken met het echte Vietnamese eten, in de bijbehorende Vietnamese tentjes met kinderstoeltjes. Een van de dagen had Phuong een homestay geregeld bij familieleden waar we heerlijk gegeten en gedronken hebben. Wij waren de attractie in de dorpjes, toeristen waren toch vreemd. Just smile and wave boys, just smile and wave.. Ook een bezoek aan een weeshuis en een heuse voetbalacademie was included in de trip laatste gedeelte van de trip reden we over de Ho chi minh trail. Deze mooie weg gaat dwars door het Vietnamese regenwoud, wel 100 verschillende kleuren groen! Helaas waren ook ook weer de sporen van de agent orange duidelijk te zien.
Na 6 dagen achterop zitten hadden onze konten de motor wel gezien en zijn we in Hoi An afgestapt.

• 15 December 2013 - 14:37

Vera:

jullie spreken al in vaktaal: wat is in godsnaam een waterslide ? :)
    boordevol kennis komen jullie terug: wat een bagage ! En wat nog mooier is: nuttige reistips van een Belg.
    Vietnam zit vol verrassingen. Ga vooral verder met ervaringen opdoen, zo leren en genieten wij ook.
    veel plezier tot horens . Vera

• 15 December 2013 - 15:59

Nelly:

He supersterren
    zo te lezen hebben jullie 't goed voor mekaar en goed naar jullie zin.
    Leuk om jullie avonturen op afstand te volgen, geniet ervan.
    monique we houden mam wel bezig.
    Benieuwd naar jullie volgende ondernemingen en verslag.
    groetjes Nelly

• 15 December 2013 - 16:37

Sanne :

Heej dames,

Klinkt super allemaal!!
    Heel erg veel plezier en geniet ervan!!

Groetjes Sanne

• 15 December 2013 - 18:49

Joland:

M&M; klinkt good die verhoale!
    Geniet dr van samen!!
    Xx

• 15 December 2013 - 21:12

Mart:

Hoi Mimo,

Klink allemaol weer lierzaam en veural ouk spannend! Ik raeken d'r op det geej óg tiedens de voetbalacademie van ógge beste kant heb laote zeen en de kleure van Baolder hoeëg heb gehalde!
    Weej zeen oet nao 't volgende verslaag!

Marian en Mart

• 24 December 2013 - 20:40

Mia:

Hallo Dames

Weet niet wanneer je dit leest Milou maar Proficiat met je verjaardag
    Wil jullie ook een goeie roets in het nieuwe jaar wensen
    Geniet nog van de rest van de vakantie
    Groetjes Mia

• 27 December 2013 - 09:09

Jan Aerts:

Dag dames,
    klink allemaal erg spannend.
    ik hoop dat jullie op je eigen wijze de kerst hebben genoten.
    nog een fijne reis verder.
    Milou, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    en samen een heel speciaal oud / nieuwjaar viering.
    grtjs Jan. A