Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu

Amazing Thailand

Door: Milou & Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en Milou

02 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Aangekomen in Bangkok werden we opgehaald door Noi, Moniques tante. Hier waren we erg blij mee aangezien Bangkok zo groot is dat je eigenlijk geen idee hebt waar je moet beginnen. De eerste kennismaking met het Thaise bier en streetfood beviel goed en ook de Thaise mensen bleken erg aardig. We hebben een boottocht over de rivier gemaakt en hebben het Grand Palace bezocht. Dit laatste is onderdeel van een complex van tientallen met goud belegde tempels, erg mooi om te zien. In Bangkok hebben we ook een bezoekje gebracht aan de MBK shoppingmall, een belachelijk groot winkelcentrum met ingebouwde bowlingbaan en bioscoop. Hier hebben we een filmpje meegepakt, blijkbaar is het gewoonte om voordat de film begint na 25 minuten voorfilmpjes om op te staan voor de koning en zijn hymne mee te zingen. Het opstaan hebben we dan ook braaf gedaan.

Vanuit Bangkok zijn we met de slowtrain naar Chiang Mai vertrokken. Bij deze kunnen we jullie mededelen dat 'slowtrain' een understatement is, aangezien deze rit van ????? km 15,5 uur duurde. Het is leuk om eens meegemaakt te hebben zullen we maar zeggen. In Chiang Mai hebben we voor het eerst in een 'dormroom' (meerpersoonskamer) geslapen, wat erg goed bevallen is. Je ontmoet veel mensen waarmee je tips en ideeën over elkaars reis kunt uitwisselen. Samen eten en biertjes drinken was ook erg gezellig! In Chiang Mai hebben we scooters gehuurd en zijn we de omgeving gaan verkennen. En hoewel dit op drukke wegen meevalt, moet je jezelf er op rustige wegen aan blijven herinneren om links te rijden. We zijn op de scooter naar het Tiger Kingdom gereden, een plek waar je met tijgers op de foto kunt en ze kunt aaien. Deze tijgers zijn van kleins af aan opgevoed door de trainers daar en zijn dus tam.
Als je dan toch in Thailand bent mag een Thaise massage uiteraard niet ontbreken, net als een Thaise cooking class welke erg leuk was en veel uitgebreider dan de drie voorgaande ;) verder hebben we een bliksembezoek gebracht aan Pai, een klein hippiedorpje ten noorden van Chiang Mai en hebben we 'bareback' op een olifant gereden, echt een geweldige ervaring!

Na 6 dagen Chiang Mai zijn we teruggegaan naar Bangkok om daar nieuwjaar te vieren. Dit keer toch maar de bus genomen omdat dit heel wat sneller is dan de trein. NYE was erg druk in dé backpackersstraat van Bangkok, Khao san road. Na een biertoren en een lekker schorpioentje toch wel tijd voor ons Thaise bedje. Op nieuwjaarsdag hebben we helemaal niets uitgevoerd als eten en eten. De dag erna weer vroeg op om te vertrekken naar Cambodja.

• 03 Januari 2014 - 13:04

Vera:

het nieuwe jaar goed begonnen: schorpioen gegeten: jullie hebben zeker niet de film Scorpion King gezien ? Als het gaat kriebelen in je maag, weet je genoeg. :)
    Ook wij hebben met de feestdagen alleen maar lekker gegeten en gedronken, Mo ik moet je van opa en oma Helden en ook Milou de allerbeste wensen doorgeven.
    wacht gespannen af wat jullie avonturen in Cambodja worden. amuseer jullie en let op elkaar.
    groetjes Vera

• 06 Januari 2014 - 22:25

Angely:

De eerste kennismaking met het Thaise bier? Vast niet zo lekker als de "Lindenboum" in de kantine!
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat en het naar jullie zin hebben. Geniet van alle momenten die jullie daar nog gaan krijgen, want voor jullie het weten, moeten jullie weer aan de bak op het veld en de 3e helft in de kantine! Geniet ervan dames!
    Xx