Eilandhoppen in Thailand. - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu Eilandhoppen in Thailand. - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen in Thailand.

Blijf op de hoogte en volg Monique en Milou

25 Januari 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Vanuit Phnom Penh vlogen we naar Phuket, om nog twee weken aan de stranden van de Thaise eilanden te spenderen. Een nachtje Changi airport in Singapore hoorde daar ook bij. Wat een immens vliegveld. Een filmpje gepakt in een van de twee bioscopen en eigenlijk de hele avond gehangen, gegeten en gedronken.

Na wijs en ampel beraad hebben we de route vastgesteld; Phuket, Krabi (Ao Nang en niet Krabi-town), Ko Lanta, Ko Phi Phi en uiteindelijk weer Phuket, vanuit daar nog drie dagen Singapore en dan terug naar huis buhuu.. Op Phuket hadden we een rustig en schattig guesthouse in het rustige Phuket Old Town, wat helaas wel ver van de verschillende stranden vandaan lag. Bakken op Kata/Karong beach en Patong was heerlijk, net Mallorca met alle bedjes naast elkaar en drink- en eetgelegenheden everywhere.

Na Phuket zijn we met een minivan richting Ao Nang gereisd, een plaatsje aan het strand met een centrum van welgeteld twee straten vol toeristen. Strandje was helaas wat smal, dus met de taxiboot naar Railay beach. Prachtig strand waar het die dag verschrikkelijk waaide, waardoor we enigszins gezandstraald waren op het einde van de dag. Heerlijke massage gehad, al was de masseuse helaas niet te koop voor massages na een voetbalwedstrijd.. bummer. Biertjes bij de gezellige Boogiebar, live muziek en cheap beer, not to shabby.

Ko Lanta was onze volgende bestemming, op een overvolle ferry waar vluchtelingen naar Lampedusa zich ook best op thuis hadden gevoeld, kwamen we uren later met verbrande benen aan in een zo mogelijk nog vollere haven.

Hotel was heerlijk aan Klong Kong beach, hier was alleen 's avonds niet zo veel te doen behalve wiet roken bij de Freedombar, wat wij toch aan ons voorbij hebben laten gaan. Prea ae beach in Ko Lanta beloofde spannender te worden, dus namen we intrek in onze heuse privé bungalow op een centerparcs-achtig resort. Heerlijk zwembad en dicht bij het strand, wat willen we nog meer? Jammer genoeg bleek dit deel van Lanta ook erg rustig, de 7/11 (supermarkt) bleek de drukst bezochte tent te zijn. Wij bleven dan ook niet achter en sloegen grote flessen Singha en Breezer in, zakken nacho-chips en chips met spareribssmaak, waarmee we prima avondjes op onze veranda hebben gehad. Met een gehuurde scooter hebben we het eiland verkend, de 35 km dat het lang is hadden we binnen een halve dag gezien. Het volgende eiland was onze duikbestemming Ko Phi Phi. Wat een verschil met Lanta; smalle straatjes met alleen maar partypeople, goedkope buckets en katers op het strand. Eerste avond redelijk afzijdig gehouden van het gefeest, de volgende middag stond onze discover scuba-dive gepland, heel spannend! Met onze Nederlandse instructrice Annelies op de mooiste boot van het eiland, naar de mooiste duikplekken rond het eiland. Ingesnoerd in onze wetsuits en met de zuurstoftanks op naar de onderwaterwereld. Prachtige scholen vissen, koraal en zelfs een schildpad hebben we ontdekt op 12 meter diepte, fantastisch!

De laatste paar dagen gaan we nog genieten op het strand in Phuket, Patong beach. Dan plakken we er nog 2,5 dag Singapore achteraan en vanuit daar vliegen we de 31ste januari weer terug naar huis, dus tot snel!

• 25 Januari 2014 - 12:39

Angely:

Dames! Leuk um dit te leazen! Helaas dat ge de masseuse neet mei kent nemen nao de voetbalclub haha! Partypeople, goedkope buckets en katers op t strand, det klinkt hiel verleidelijk haha! Geniet nog maar good van de letste paar dagen meadjes en tot snel!
    Xx

• 25 Januari 2014 - 13:37

Jitske:

Wat een gaaf verhaal weer meiden! Het duikavontuur klinkt ontzettend leuk en mooi wat jullie allemaal hebben gezien. Lekker bakken op het strand en geniet met volle teugen nog even daar :) liefs

• 25 Januari 2014 - 14:14

Sanne :

Klinkt goed, dames!! Geniet nog lekker van de laatste dagen! x Sanne

• 25 Januari 2014 - 14:18

Vera:

alweer de laatste reactie: na wijs en ampel beraad heb ik besloten dat ik deze reis verhalen zal gaan missen, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik de verhalen liever "live"wil horen van jullie.
    tot gauw weer ziens in Baarlo: enne Wiet hebben we in Baarlo ook (wonen :) ).

• 29 Januari 2014 - 09:34

Nelly Wijnen:

Dames geweldig om te lezen wat jullie allemaal meegemaakt en gezien hebben. Nog geweldigger om het straks allemaal te horen. Goeie reis terug en tot ziens in baarlo, groetjes nelly