Goodnight Saigon (en de rest van Vietnam) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu Goodnight Saigon (en de rest van Vietnam) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique en Milou - WaarBenJij.nu

Goodnight Saigon (en de rest van Vietnam)

Door: Milou & Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en Milou

28 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,

Vanuit Hoi An zijn we verder getrokken naar Hué. Of het door het regenachtige weer kwam weten we niet, maar deze stad deed nogal troosteloos aan. Veel grijze gebouwen en weinig te beleven. In Hué hebben we het Citadel bezocht, de voormalige 'Imperial City' aan de noordkant van de Perfume River. Helaas is het grootste deel van deze stad verwoest tijdens de oorlog en zijn de nu bezig alles opnieuw op te bouwen in 'originele staat' ('original' betekent in Vietnam iets anders dan in de rest van de wereld).
Vanuit Hué zijn we naar de Phong Nha cave geweest in het Phong Nha-Ke Bang national park. Dit is een grot waar de langste ondergrondse rivier ter wereld doorheen stroomt, hoewel wij uitspraken als deze, gedaan door Vietnamezen, met een flinke korrel zout zijn gaan nemen. Als wij hen mogen geloven hebben ze namelijk nogal vaak de grootste, beste, meeste, oudste enz. van iets. Desalniettemin was het erg mooi om per boot door deze grot te varen.

Hierna hebben we onze reis vervolgd naar Ninh Binh. We hadden het net al even over een stad waar niks te doen is, hier nog zo eentje. In de omgeving van Ninh Binh schijnen wel allerlei mooie dingen te zien te zijn, maar omdat het behoorlijk regende en waaide, hadden we weinig zin om ons hier per brommer naartoe te begeven.
Weg uit de saaie stadjes, op naar Halong Bay!

Na wat logistieke problemen belanden we dan toch op de boot die ons door Halong Bay zal varen. We bezoeken grotten, zien de zonsondergang vanaf een kajak en brengen de nacht door op de boot. De dag erna spenderen we op het iet wat koude Monkey Island, waar een groep van 50 languraapjes in het wild leven. Hier hebben we in een klein bamboehutje geslapen. Vanuit Halong Bay zijn we verder gereisd naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam.
Hanoi is heel groot, met hele kleine straatjes waar te veel motorbikes tegelijk doorheen willen. Hanoi is heel anders dan Ho Chi Minh stad. Hanoi is chaotischer, groter, minder gericht op toeristen en minder vriendelijke mensen. Ook ontbreken er, op een enkele na, echte bezienswaardigheden. Want we zijn wel gaan kijken in het Mausoleum van Ho Chi Minh, waar de beste man opgebaard ligt. Al deed de beveiliging je vermoeden dat het om veel meer dan een gebalsemd lichaam ging dat er binnen lag. Na 3 dagen hadden wij het wel gezien in Hanoi en zijn we naar Bangkok gevlogen.

• 28 December 2013 - 14:59

Christien:

Mo&Mi mooie verhalen over jullie reis en leuke belevenissen, daar willen wij wel meer van lezen!!.
    Groetjes en kusjes daar in Thailand. Christien

• 28 December 2013 - 18:03

Vera:

tussen de aapjes zullen jullie je wel thuis gevoeld hebben of niet ?
    het bamboehutje ziet er op de foto schattig uit, hoop dat er geen enge beesten bij jullie geslapen hebben ?
    ik vind het ook leuk om te zien dat jullie echte kok's in de dop zijn: heerlijke gerechten maken jullie klaar, goed onthouden en thuis lekker namaken dat kunnen wij ook proeven , heel veel liefs uit nat Baarlo
    xxx het thuisfront.
    CU Vera